AR - Cosmetic

Deze website werd ontworpen in het kader van mijn afstuderen aan de opleiding Multimedia en Communicatietechnologie aan de Erasmushogeschool Brussel.

logo

De reden waarom ik voor dit onderwerp heb gekozen, is een lang gesprek met mijn nicht Diane in een discussie over augmented reality en cosmetica. Het feit dat technologie zoals augmented reality meer en meer plaats inneemt in de maatschappij is indrukwekkend. Hierbij denk ik aan voorbeelden zoals het simuleren van een operatie, vlieglessen, etc. Ik zou haar graag willen bedanken voor haar inspiratie en bijdrage in dit eindwerk.

Binnen ICI Paris XL heb je verschillende make-up merken. Bij het samenwerken met de winkelketen Ici Paris XL kreeg ik de opportiniteit om met ‘BE CREATIVE MAKE UP’-producten te werk te gaan. De producten zijn zeer luxueus, maar toch betaalbaar waarbij de prijzen variëren van 5 tot 25 euro. Het doel hiervan is om de uitstraling van een paar producten om te toveren met Snapchatfilters, wetende dat Snapchat een jonge doelgroep heeft. Zij zijn het perfecte target om awareness te creëren voor dit merk. De keuze viel op het gamma lippenstift. Dit gamma bevat momenteel 15 lippenstiften.

Om een beeld te creëren van de snapchatfilters, heb ik aan kennissen gevraagd of zij model wilden staan voor het gebruik van de producten. Ze hebben mij geholpen bij het identificeren en het testen van de producten. Dit heeft mij geholpen om te weten waar de producten op het gezicht moeten worden gebruikt. Nadien kon ik eenvoudig aan de hand van de foto’s de filter(s) reproduceren.